Beatriu Gascó i Verdier

Diputada de les Corts Valencianes. Portaveu de les Comissions de: 1. Medi Ambient i Territori 2. Agricultura, ramaderia, pesca i alimentació
Ràtio de compromís
3 Preguntes 0 Respostes
Baixa des de:18.10.2023

Biografia

Nascuda a Alacant en 1971, em vaig interessar per la política des de les primeres eleccions dels 70, quan l'ambient de renovació va despertar en mi gran curiositat per les decisions que afecten la societat. Filla d'un grauer de València i d'una parisenca, vaig nàixer a Alacant i vaig créixer entre el barri de Montolivet de València i la Marina Baixa. Sóc enginyera tècnica agrícola per la UPV, vaig completar els meus estudis amb estades a Montpeller i a Toscana i, com a activista per la justícia social, vaig trobar en l'agroecologia i la cooperació al desenvolupament els meus eixos d'orientació professional. Vaig començar la meua carrera laboral a Itàlia on vaig viure 12 anys. Així vaig treballar 3 anys en la Università della Tuscia de Viterbo en un centre d'informació sobre les polítiques europees en favor del desenvolupament rural i 9 anys a Roma coordinant el Comité Internacional de Planificació per a la Sobirania Alimentària, espai principal d'interlocució de la societat civil amb la FAO. En 2012, ja de tornada a la Terreta, vaig treballar com a consultora internacional en polítiques agroalimentàries i em vaig dedicar a criar al meu fill Manu, nascut en 2011. Parle i escric anglés i italià a més de les meues llengües natives castellà, francés i valencià. Vaig ser elegida diputada en Les Corts Valencianes al maig del 2015 i reelegida a l'abril de 2019 on sóc portaveu d'Unides Podem en les Comissions legislatives d'Agricultura i de Medi ambient.