Jordi Xuclà

Diputat al Congrés per Girona (PDeCAT)
Konpromiso ratioa
6 Galdera 5 Erantzun
Ezgaitua2017.07.18

Biografia

Nascut a Olot (Girona) el 13 de maig de 1973. Casat amb la Mireia i pare de dues nenes bessones.

Mandats Polítics Nacionals

• Fins ara Diputat de Convergència Democràtica de Catalunya al Congrés espanyol per a les comarques de Girona i cap de llista de la federació a les eleccions generals de 2004, 2008, 2011 i 2015.

• Diputat del Grup Parlamentari Català al Congrés dels Diputats des de 2004. En 2004-2008, portaveu a la Comissió Constitucional i la Comissió d’Afers Exteriors; 2008-2011, Portaveu a la Comissió d’Afers Exterior i a la Comissió de Defensa; 2011-2015, Portaveu a la Comissió d’Afers Exteriors i a la Comissió de Defensa, a més de membre de la Comissió Constitucional i la Comissin per a la Unió Europea. A la darrera Legislatura, President de la Comissió de Cooperació Internacional per al Desenvolupament i Portaveu del Grup Parlamentari Català a les comissions d’Afers Exteriors, Economia i Indústria.

• Senador del Grup Parlamentari Català (Convergència i Unió) en el període 2000-2004. Portaveu a la Comissió d’Afers de l’Interior i Vicepresident Primer de la Comissió de l’Interior.

• President de la organització política de las joventuts del partit polític propi (JNC) durant el període 2000-2002; Secretari general durant 1998-2000.

Mandats Polítics Internacionals

• President de l’Aliança dels Demòcrates i Liberals per Europa (ALDE) a la Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa des de gener de 2014 .

• Membre titular de la delegació espanyola a la Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa des de 2008 (Actualment: membro ex ofici de la Comissió d’Afers Polítics i Democràcia, Monitoring Committee i el Comitè de Normes de Procediment, Immunitats i Afers Institucionals; membre de ple dret del Sots-Comitè per a l’elecció dels magistrats de la Cort Europea de Drets Humans i Suplent a la Comissió d’ Afers Jurídics i Drets Humans.