¿quina és la fórmula de l'èxit al país valencià?
Ez dago galderaren erantzun gehiago
Naiara Davo

UNA PREMISA INQÜESTIONABLE: SALVAR VIDES

Hola Sara! Si hem aconseguit frenar el virus ha estat gràcies a la combinació de la gran responsabilitat de les valencianes i els valencians i de les mesures dures, però necessàries, que vam haver de prendre des del Govern del Botànic i Les Corts.

La premisa, inqüestionable per a nosaltres, per a abordar la pandemia va ser: salvar vides. Ens van voler fer creure que hi havia una dicotomia, un xoc entre salvar vides i salvar l'economia. Però hem demostrat que no és així; salvar vides és salvar l'economia.

Mentre manteníem les restriccions necessàries per a contindre el virus, vam ser la comunitat que més va reforçar l'escut social estatal, amb ajudes i mesures pròpies: a l'inici amb la  contractació de més personal sanitari, vals menjador, suspensió del lloguers de les vivendes públiques, i continuàrem amb contractació de més professorat, ajudes a autònoms, xicotetes empreses i artesans, ajudes al sector cultural, etc  Així hem anat aconseguint mantindre una incidència acumulada ben baixa (la més baixa d'Espanya, i de les més baixes d'Europa) alhora que impulsem l'economia.

I no sols hem lluitat per frenar el virus ací a la nostra terra, també hem insistit en la necessitat que tota a Espanya es fera el mateix, aplicant les restriccions i mesures que foren necessàries. Just pel que comentes, perquè vivim interrelacionats amb la resta de comunitats i pobles, i més nosaltres que som una terra d'acollida i turisme. Sempre hem demanat responsabilitat a la resta de dirigents, sobretot als de Madrid i per això ens hem mantés fermes amb el tancament perimetral  i  el "toc de queda", a més d'accelerar el ritme de vacunació. per continuar assegurant-nos una taxa de contagis molt baixa fins que arribe l'estiu,

Al País Valencià i a Espanya hem liderat una via que demostra que salvar vides és l'obligació prioritària dels governs,i i que ho fem salvant també l'economia.

Moltes gràcies per la pregunta. Espere haver-te respost adequadament.

Salutacions!

Partekatu
Naiara Davo
 Galdera ¿quina és la fórmula de l'èxit al país valencià?

em aconseguit frenar el virus amb responsabilitat, i vos done les gràcies als dirigents polítics per les mesures que vau prendre.

En la meua comarca no tenim cap ingresat per COVID però ara que arriba l'estiu em preocupa que els turistes desfaguen tot el que ens ha costat mantindre. com ens protegiràn desde les corts d'aquesta arribada inminent? gràcies

Sortzailea
Sara Llorca Sara Llorca
2021.05.11