Demano la derogació de la Llei Mordassa perquè ataca el dret a la informació.
Marta Rosique

Treballem per a la derogació de la Llei Mordassa

Hola Mireia, com a diputada i com a graduada en periodisme vull mostrar-te tot el meu suport. És indignant veure com es vulnera la llibertat de premsa i d'informació. Comparteixo que cal derogar la Llei Mordassa, i en això treballem, perquè aquestes situacions no se segueixin repetint. Gràcies per fer-ho visible, una abraçada!

Partekatu
Marta Rosique
 Galdera Demano la derogació de la Llei Mordassa perquè ataca el dret a la informació.

Hola, sóc Mireia Comas i sóc fotoperiodista. Escric en Osoigo.com per donar visibilitat i denunciar el que ha passat fa una setmana a Terrassa. Des de fa dos anys treballo fent un reportatge documental sobre els joves en situació irregular al barri Ca n’Anglada.

Normalment, estic sola durant les meves jornades de treball capturant els moments de la vida quotidiana d'aquests joves. Una de les tardes de treball es va muntar un control policial al barri esmentat i quan un policia va veure que estava fent fotos se'm va acostar de molt mala manera per obligar-me a esborrar-les. Li vaig dir que no i em vaig acreditar com a fotoperiodista professional.

L'agent va començar a pujar el to, perdent completament les formes i va haver de venir el seu superior a “posar pau”. Ho va aconseguir, però poso l'expressió entre cometes perquè va donar la raó al seu company i em va obligar a deixar de fer fotos ia anar-me'n immediatament de la zona. Insisteixo, malgrat estar acreditada i estar exercint la meva professió.

Podria ser un cas aïllat, però no ho és. Els periodistes a Espanya hem de patir molts casos de censura, avalada per la Llei Mordassa. La llibertat d'expressió en aquest país surt molt cara i la llibertat d'informació, també. Exactament 601 euros m'ha costat exercir la meva feina.

Personalment, demano la derogació de la Llei Mordassa perquè ataca el dret a la informació i atorga un poder discrecional als agents, que s'ha demostrat que molts no saben utilitzar, perquè l'usen de manera desproporcionada i intimidatòria.

Sortzailea
Mireia Comas Mireia Comas
2022.01.31

Batu zaitez Osoigora