Ez dago galderaren erantzun gehiago
Gemma Geis

250 places convocades pel 2020

Gràcies per la pregunta.

Estic d’acord amb la necessitat que planteges i estic al cas d’aquesta problemàtica i de les reivindicacions que s'han dut a terme i dels acords que s'han arribat des del Govern de la Generalitat de Catalunya.

Per tal de donar resposta a la necessita que vostè planteja, el Parlament de Catalunya va aprovar el Decret llei 14/2019, de 24 d’octubre, pel qual es creaven 250 places en el Cos de Bombers de Catalunya. El passat gener ja es va publicar la convocatòria per iniciar el procés selectiu i la seves futura incorporació.

El dia 26 de maig el conseller Buch afirmava que s’està accelerant l’assignació de més personal a les comandàncies dels Mossos d’Esquadra i als parcs de bombers del nostre país. Ara bé, com va es va comprometre el conseller, el mes de gener passat, la previsió és incorporar 1000 nous bombers a Catalunya. El primer pas ha estat la convocatòria de 250 places. La voluntat és assegurar i garantir, que en entorns urbans, es podrà donar una primera resposta a una emergència en un temps estipulats de menys de 20 minuts. I si volem un país cohesionat territorialment cal assegurar aquesta resposta d’emergència ràpida a tots els ciutadans de Catalunya.

A la seva disposició,

Gemma Geis i Carreras

gemma.geis@parlament.cat

Partekatu
Gemma Geis
 Galdera En moltes ocasions, degut a la distància, els bombers no poden arribar a temps. Quan s'establirà un desplegament del cos de bombers a tots els indrets de Catalunya, per garantir la seguretat dels ciutadans?

Hi ha llocs a Catalunya on moltes poblacions no disposen de cossos de bombers pròxims. Això afecta directament a la seguretat ciutadana.

En un principi, els bombers haurien de tardar una mitja de 20 minuts en arribar al lloc dels accidents. En comarques com la Cerdanya, o vora els Pirineus, els bombers no tenen recursos per arribar a temps en moltes ubicacions. Moltes vegades, degut a la distància, això no és possible, i acaben arribant massa tard. Aquest retard es pot traduir en la pèrdua de moltes vides.

En nom dels Bombers de Catalunya, em dirigeixo als diputats del Parlament de Catalunya perquè donin una resposta a aquesta problemàtica. Hi ha moltes vides en joc.

Sortzailea
BOMBERS DE CATALUNYA BOMBERS DE CATALUNYA
2020.05.21

Batu zaitez Osoigora