Pregunta para Eusko Legebiltzarra

Basurtuko Unibertsitate Ospitaleko bihotz kirurgia zerbitzua itxi nahi dute. Sinatu! Pazienteei beren eskubideak murriztuko zaizkie eta formazio espezifiko handia dugun langileokin ez dakigu zer gertatuko den

Basurto Bizirik Pregunta de Basurto Bizirik

Otsailean sortu genuen Basurto Bizirik plataforma zuzendaritzatik Basurtuko Unibertsitate Ospitaleko bihotz kirurgia zerbitzua itxiko zutela eta Gurutzetako ospitalekoarekin bateratuko zutela jakinarazi zitzaigunean. Neurri finko bezala jakinarazi zitzaigun itxiera eta ez zitzaigun negoziatzeko aukerarik eman.

Erabaki honekin, Osakidetza osorako bihotzeko kirurgia-zerbitzu bakar bat utziko du Gotzone Sagarduik sailburuak. Bilbon, beraz, bihotzeko ebakuntza egiteko aukera bakarra mediku-aseguru pribatua izatea izango da, honek pribatizatzea bultzatuko du, eta baita herritarrei eskubideak kentzea ere, ez baitute aukerarik izango EAEko beste zentro publiko batean bigarren iritzi bat eskatzeko.

Efizientzia jarri zitzaigun mahai gainean arrazoiketa nagusi gisa. Emaitzak hobetuko direla esaten dute prozedimendu gehiago egongo liratezkeelako. Hala ere, Basurtuko Ospitaleko kirugilariak Gurutzetara lekualdatuko dituzte, eta beraz, profesional kopuru bera izango denez, prozedimendu kantitatea ere berbera izango da. Gainera, salatu nahi dugu, ez dakigula gainontzeko profesionalekin zer gertatuko den, erizainekin, kirofanoko erizainekin, zelariak, erizain laguntzaileak, anestesistak… Formazio espezifiko nabarmena duten profesionalak gaude gure etorkizunari buruzko berririk gabe.

Hori gutxi balitz, zerbitzua zentro bakar batean pilatzeak Basurtuko Unibertsitate Ospitalean, jarduera, prestakuntzarako eta ikerketarako duen gaitasuna eta pazienteentzako teknika eta prozedura erabilgarri gaitasuna oso murriztuta egongo dira. Abangoardiako prozedura asko galdu egingo dira Basurtun: kateterismo konplexuak, bihotzeko balbulak txertatzea kirurgiarik gabe (larruazalpekoa), arritmia hilgarrien tratamendua, bihotzeko infekzioen tratamendua… Azpimarratu behar da, ematen dugun zerbitzurako eta ospitalerako bihotz kirurgiak duen garrantzia oso handia dela. Harreman handia du hainbat espezialitaterekin, hala nola, neumologiarekin, gaixotasun infekziosoekin, kirurgia baskularrarekin, larrialdiekin, barne medikuntzarekin, etab. Gainera, Basurtun egindako prozeduraren batean konplikazioak baleude, pazientea lekualdatu behako litzateke, eta badakigu denborak luzatzen direnean, arazoak ere handitzen direla. Kirurgilariak hurbil behar dira, in situ.

Deigarria da, azken urteetako egoera ikusita, Osasun Sailak Euskadiko bihotz-kirurgiaren murrizketa-proiektuari lehentasuna ematea. Pandemia bat tarteko, Gurutzetako kirofanoak itxi beharko balira, asistentzia emango lukeen gune publiko bakarra itxiko litzateke.

Eskari honekin Eusko Legebiltzarreko politikariengana zuzentzen gara. Duela 5 urte ireki zen Basurtuko pabiloi kirurgiko berria. Operazio osterako ere unitate berri bat egin zen, ohe berri askorekin eta ZIU berri bat ireki soilik bihotz-kirurgiako pazienteentzako. Gainera, anestesista berriak ere formatu ziren prozedimendu ostea aurrera eramateko. Aurrerakuntza handi lez zabaldu zen, esanaz asistentzia eta emaitzak hobetuko zirela eta ez dugu ulertzen erabaki politikoetan nola aldatu diren lehentasunak, hain denbora laburrean.

Baina, garrantzitsuena, euskal herritarrentzat oro har eta, bereziki, Bilborentzat, arreta kalitatearen galera dramatikoa da, bihotzeko kirurgiarako ez ezik, horrekin lotutako beste espezialitate batzuetarako irisgarritasuna ere murrizten baita. Horregatik, ekainaren 3an egingo dugun mobilizaziora etortzeko deia luzatzen diegu herritar guztiei, gure eskubideak gal ez daitezen.

Sinatu! Euskadiko ospitale publiko batean bihotzeko kirurgia ez ixtearen garrantzia zabal dezagun!

Sagardui entzun! Ez itxi bihotza!

---

En febrero creamos la plataforma Basurto Bizirik cuando desde la dirección se nos comunicó el cierre del servicio de cirugía cardiaca del Hospital Universitario de Basurto y su centralización en el Hospital de Cruces. Se nos comunicó el cierre como medida fija y no se nos dio la posibilidad de negociar.

Con esta decisión, la consejera Gotzone Sagardui deja un único servicio de cirugía cardiaca para toda Osakidetza. En Bilbao, por tanto, la única opción para operarse de corazón será contar con un seguro médico privado, que favorecerá la privatización, así como la privación de derechos a los ciudadanos, los cuales no tendrán la oportunidad de pedir una segunda opinión en otro centro público de la CAV.

Se nos puso sobre la mesa la eficiencia como principal razonamiento. Dicen que mejorarán los resultados porque habrá más procedimientos. No obstante, los/las cirujanos/as del Hospital de Basurto serán trasladados a Cruces, por lo que el número de profesionales, y por tanto, procedimientos, será el mismo. Además, queremos denunciar que no sabemos qué va a pasar con el resto de profesionales, enfermeras/os, enfermeras/os de quirófano, celadoras/res, auxiliares de enfermería, anestesistas. Profesionales con una formación específica importante estamos sin noticias sobre nuestro futuro.

Por si fuera poco, la acumulación del servicio en un solo centro, hace que en el Hospital Universitario de Basurto se vean muy mermados, su actividad, su capacidad para la formación e investigación y su capacidad técnica y procedimental disponible para los pacientes. Muchos procedimientos de vanguardia se perderán en Basurto: cateterismos complejos, vacunación de válvulas cardíacas sin cirugía (subcutánea), tratamiento de arritmias letales, tratamiento de infecciones cardiacas… Hay que subrayar la importancia de la cirugía cardiaca para el servicio que prestamos y para el hospital. Tiene mucha relación con especialidades como neumología, enfermedades infecciosas, cirugía vascular, urgencias, medicina interna, etc. Además, si hubiera complicaciones en algún procedimiento realizado en Basurto, se tendría que desplazar al/la paciente y sabemos que cuando los tiempos se alargan, los problemas también aumentan. Los cirujanos deben estar cerca, in situ.

Llama la atención que, dada la situación de los últimos años, Sanidad priorice el proyecto de “recortar” la cirugía cardiaca en Euskadi. Si por una pandemia, hubiera que cerrar los quirófanos de Cruces, se cerraría el único espacio público que daría asistencia.

Con esta demanda nos dirigimos a los políticos del Parlamento Vasco. Hace 5 años se abrió el nuevo pabellón quirúrgico de Basurto. También se hizo una nueva unidad postoperatoria, con muchas camas nuevas y se abrió una nueva UCI sólo para pacientes de cirugía cardiaca. Además, se formaron nuevos anestesistas para llevar a cabo el postoperatorio. Se habló de la inversión como un gran avance, diciendo que mejoraría la asistencia y los resultados. No entendemos cómo en las decisiones políticas han cambiado las prioridades en tan poco tiempo.

Pero, lo más importante, para la ciudadanía vasca en general y para Bilbao en particular, la pérdida de calidad de atención es dramática, ya que no sólo se reduce la cirugía cardiaca, sino también la accesibilidad a otras especialidades relacionadas con ella. Por ello, animamos a toda la ciudadanía a que acuda a la movilización del 3 de junio para que no se pierdan nuestros derechos.

¡Firme! ¡Divulgamos la importancia de no cerrar la cirugía cardiaca en un hospital público de Euskadi!

¡Escucha a Sagardui! ¡No cierres el corazón!