Pregunta para Parlamento de Catalunya

Proposem que el Projecte de Llei de la Ciència de Catalunya inclogui un apartat sobre les violències masclistes a les universitats, instituts i centres d'investigació.

297 Apoyos
Me Too Universitat Pregunta de Me Too Universitat

Som un grup de professionals de la investigació i l'educació que demanem justícia enfront de les situacions d'abús i assetjament que s'exerceixen en l'àmbit acadèmic.

Cada vegada la ciutadania de Catalunya rep més informació i és més conscient de les resistències que tenen les estructures acadèmiques per recolzar decididament les víctimes i supervivents tant de la violència masclista directa com de la violència de gènere aïlladora. Nogensmenys, tant la ciutadania com el Parlament de Catalunya han aprovat legislacions molt avançades en contra de les violències masclistes; l'acadèmia no pot ser un reducte on es continua no complint aquestes normatives.

La iniciativa del canvi a fer no ha vingut i no vindrà d'aquestes estructures i tampoc serà l’adequada si la protagonitzen les mateixes persones que són responsables d'aquestes situacions. És la ciutadania i el Parlament de Catalunya els qui han d’orientar el canvi a fer.

Tractant-se d'una Llei de la Ciència, és necessari que s'incloguin les mesures contra les violències de gènere avalades per les evidències científiques internacionals i que aquestes evidències es donin a conèixer a totes les comunitats universitàries i estiguin a la base de totes les formacions que en aquest tema fa l'acadèmia.

Ajuda'ns amb el teu suport. #MeTooUniversitat

ES

Proponemos que el Proyecto de Ley de la Ciencia de Cataluña incluya un apartado sobre las violencias machistas en las universidades, institutos y centros de investigación.

Somos un grupo de profesionales de la investigación y la educación que pedimos justicia frente a las situaciones de abuso y acoso que se ejercen en el ámbito académico.

Cada vez la ciudadanía de Cataluña recibe más información y es más consciente de las resistencias que tienen las estructuras académicas para apoyar decididamente a las víctimas y supervivientes tanto de la violencia machista directa como de la violencia de género aisladora. Sin embargo, tanto la ciudadanía como el Parlamento de Cataluña han aprobado legislaciones muy avanzadas en contra de las violencias machistas; la academia no puede ser un reducto donde se continúa no cumpliendo estas normativas.

La iniciativa del cambio no ha venido y no vendrá de estas estructuras y tampoco será la adecuada si la protagonizan las mismas personas que son responsables de estas situaciones. Es la ciudadanía y el Parlamento de Cataluña quienes tienen que orientar el futuro cambio.

Tratándose de una Ley de la Ciencia, es necesario que se incluyan las medidas contra las violencias de género avaladas por las evidencias científicas internacionales y que estas evidencias se den a conocer en todas las comunidades universitarias y estén en la base de todas las formaciones que en este tema realiza la academia.

Ayúdanos con tu firma. #MeTooUniversidad

297 Apoyos