Pregunta para Parlamento de Navarra

EUSKARAZ BIZI NAHI DUGU #Behingoz! Noizko Nafarroa osoan euskararen ofizialtasuna?

352 Apoyos
Kontseilua #Behingoz Pregunta de Kontseilua #Behingoz

Nafarroa zatituta dago lege bidegabe baten erruz. Euskararen Legeak (lehen Vascuencearen Legea zena) nafarron hizkuntzaren lurraldea zatitzen du, eta ukatu egiten digu euskararen bidez Nafarroa josteko aukera. Horrek tentsioak eragiten ditu pertsonen artean.

Euskararen Legeak pertsonak klasifikatu eta kategorizatu egiten ditu. Eskubideak aitortuta dituzten nafarren eta eskubiderik ez dutenen arteko bereizkeria eragiten du hizkuntza zonifikazioak. Gu nafarrak gara ala ez gara? Jakina bagarela! Eta orduan, zergatik tratatzen gaituzte ezberdin? Ezin da utzi zortearen edo kasualitatearen baitan hizkuntza eskubideen bermea.

• Nafarren arteko asimetria horiek bidegabeak dira. Euskaldunok justizia eskatzen dugu, demokrazia eskatzen dugu, ez gehiago ezta gutxiago ere.
  • Euskara da nafarron artean zubi eta atxikidura egiteko osagai ederra. Nafarroako berezko hizkuntza da euskara, eta euskara da batuko gaituen arragoa. Batasun hori behar dugu.
  • Nafarrei hizkuntza eskubideen berdintasuna aitortzea, pertsona guztien duintasuna zaintzea da.

Pasa den urriaren 27an Iruñean bildu ginen milaka nafarrok desio dugu gure ondorengoek gogoratzea nola lortu zen garai honetan benetako aldaketa Nafarroan, eta nola hasi zen bidezkoagoa izaten euskaldunokin.

Asko gara euskaraz bizi nahi dugunak eta handia da gure indarra, baina gehiago izan nahi dugu, orain baita momentua! Zure babesa eskatzen dizugu galdetzeko Nafarroan aldaketa politikoa babesten duten alderdiei, noizko euskara ofiziala Nafarroa osoan?

Cohesión, igualdad y justicia han sido los ejes de la movilización que el pasado 27 de octubre ha reivindicado la oficialidad el euskara en toda Nafarroa. Reivindicamos el euskara como elemento para la cohesión, y nos preguntamos por qué no todas las personas recibimos el mismo tratamiento siendo todas navarras. La garantía de derechos lingüísticos no puede estar a merced de la casualidad o la suerte.

Los miles de personas que hemos participado en la marcha, así como más de 80 agentes sociales de diferentes ámbitos exigimos una nueva Ley del Euskara que oficialice el euskara en toda Nafarroa. Somos muchas la personas que queremos vivir en euskara, y hemos demostrado gran convicción, dignidad y fuerza. Necesitamos una nueva ley que de verdad ampare nuestros derechos y que nos permita vivir en euskara. Ahora es el momento para el cambio. Tenemos que aprovechar esta posibilidad y este momento que puede ser único.

Desde Kontseilua seguimos trabajando en procesos abiertos con la ciudadanía navarra y es por ello que pedimos tu apoyo para hacerles llegar esta pregunta a quienes tienen responsabilidad política y apoyan el cambio: ¿Para cuándo una nueva Ley que garantice el euskara como lengua oficial en toda Nafarroa?

352 Apoyos

Respuestas de los políticos