Pregunta para Parlamento de Catalunya

NO a la ampliación del aeropuerto de El Prat: SALVEMOS el Delta del Llobregat y protejamos a sus vecinos

638 persones li han donat suport
638 Suports
MenysAvionsMésVida Pregunta de MenysAvionsMésVida

El Gobierno de España y el Govern de la Generalitat han llegado a un acuerdo para ampliar el aeropuerto Josep Tarradellas-El Prat de Barcelona. Se destinarán más de 1.700 millones de euros para aumentar la capacidad del aeródromo construyendo una nueva terminal satélite para acoger más millones de pasajeros y se ampliará la pista más cercana al mar, una obra que afectará irremediablemente al entorno del aeropuerto y en concreto al espacio natural de La Ricarda, protegido por la Red Natura 2.000.

Se trata de un acuerdo sordo y ciego ante los impactos sociales y especialmente medioambientales. La ampliación de la tercera pista pone en peligro el sistema de acuíferos que garantiza el consumo de agua potable del área metropolitana y el buen estado de los espacios naturales y agrarios del Delta del Llobregat.

El propio Ayuntamiento de Barcelona, que se opone a este proyecto, calcula que la ampliación aumentaría las emisiones de CO2 un 33%, 2,8 toneladas más de este gas en el aire que respiramos

Además de los problemas de ruido y contaminación, varios estudios demuestran que la población cercana a los aeropuertos tienen una mayor probabilidad de padecer enfermedades cardiovasculares, discapacidad auditiva, alteraciones del sueño o deterioro del rendimiento cognitivo.

Con esta ampliación, el Govern de la Generalitat de Catalunya incumple con su compromiso ante una emergencia climática real, cede a las presiones de Aena y desoye a las plataformas vecinales que vienen años oponiéndose a esta ampliación.

Ampliar la capacidad de El Prat hasta pasados los 70 millones de pasajeros al año repercutiría en un brutal aumento del turismo en una ciudad ya muy masificada que olvida el bienestar de sus vecinos y se entrega totalmente a los intereses económicos.

Por todo ello, exigimos que la Generalitat reconsidere su decisión y queremos contar con vuestro apoyo para que nuestra voz no sea ignorada. Firma y comparte esta petición para decir NO a la ampliación del aeropuerto de El Prat.

NO a l'ampliació de l'aeroport del Prat: salvem el Delta del Llobregat

Aquest dilluns el Govern d'Espanya i el Govern de la Generalitat van arribar a un acord per ampliar l'aeroport Josep Tarradellas-El Prat de Barcelona. Es destinaran més de 1.700 milions d'euros per a augmentar la capacitat de l'aeròdrom, construint una nova terminal satèl·lit per a acollir milions de passatgers i s'ampliarà la pista més pròxima a la mar, una obra que afectarà irremeiablement l'entorn de l'aeroport, i en concret a l'espai natural de la Ricarda, protegit per la Xarxa Natura 2.000.

Es tracta d'un acord sord i cec davant els impactes socials i especialment mediambientals. L'ampliació de la tercera pista posa en perill a més el sistema d'aqüífers que garanteix el consum d'aigua potable de l'àrea metropolitana i el bon estat dels espais naturals i agraris del Delta del Llobregat.

El propi Ajuntament de Barcelona, que s'oposa a aquest projecte, calcula que l'ampliació augmentaria les emissions de CO₂ un 33%, 2,8 tones més d'aquest gas en l'aire que respirem.

A més dels problemes de soroll i contaminació, diversos estudis demostren que la població pròxima als aeroports tenen una major probabilitat de patir malalties cardiovasculars, discapacitat auditiva, alteracions del somni o deterioració del rendiment cognitiu.

Amb aquesta ampliació, el Govern de la Generalitat de Catalunya incompleix amb el seu compromís davant una emergència climàtica real, cedeix a les pressions d'Aena i desobeeix a les plataformes veïnals que fa anys que s’oposen a aquesta ampliació.

Ampliar encara més l'aeroport repercutiria en un brutal augment del turisme en una ciutat ja molt massificada que oblida el benestar dels seus veïns i es lliura totalment als interessos econòmics.

Per tot això, exigim que la Generalitat reconsideri la seva decisió i volem comptar amb el vostre suport perquè la nostra veu no sigui ignorada. Signa i comparteix aquesta petició per a dir NO a l'ampliació de l'aeroport del Prat.

638 persones li han donat suport
638 Suports