No hi ha més respostes a la pregunta
Anna Caula

Més efectius, materials i humans. Primer pas, convocatòria de 250 places a finals de l'any passat.

Teniu raó, calen més efectius, i millors condicions tant del material com dels parcs, al cos de Bombers. En aquest sentit, per exemple la meva companya del grup parlamentari d'Esquerra Núria Picas, bombera de vocació, hi està treballant i ha recollit totes aquestes demandes. I som conscients que voleu mesures ja, per fer front a una situació que és -hi estem d'acord- injusta.

Per intentar minimitzar-ho, el Govern va concretar via decret llei una primera convocatòria de 250 places a finals de l'any passat. I sabem que el projecte Bombers 2025 continuarà en aquesta línia. No només perquè l'acord laboral entre la conselleria i els sindicats de Bombers, previst fins al 2022, fixa una convocatòria de 1.000 places de bombers funcionaris d'escala bàsica, sinó perquè, a més, també contempla mesures sobre els parcs. En concret, un 25% dels parcs actuals hauran d'estar preparats per fer dues emergències simultànies. Però a més, aquesta mesura del 25% s'haurà d'instal·lar de forma equilibrada i equidistant a tot el territori per intentar escurçar distàncies fins a les emergències. És un acord factible, possible i real. Però també es queda curt encara i és insuficient davant de les demandes històriques del cos; i crec que totes les parts en som conscients. Calen millores i hem de fer que n'arribin més. Gràcies per preguntar!

Anna Caula
 Pregunta En moltes ocasions, degut a la distància, els bombers no poden arribar a temps. Quan s'establirà un desplegament del cos de bombers a tots els indrets de Catalunya, per garantir la seguretat dels ciutadans?

Hi ha llocs a Catalunya on moltes poblacions no disposen de cossos de bombers pròxims. Això afecta directament a la seguretat ciutadana.

En un principi, els bombers haurien de tardar una mitja de 20 minuts en arribar al lloc dels accidents. En comarques com la Cerdanya, o vora els Pirineus, els bombers no tenen recursos per arribar a temps en moltes ubicacions. Moltes vegades, degut a la distància, això no és possible, i acaben arribant massa tard. Aquest retard es pot traduir en la pèrdua de moltes vides.

En nom dels Bombers de Catalunya, em dirigeixo als diputats del Parlament de Catalunya perquè donin una resposta a aquesta problemàtica. Hi ha moltes vides en joc.

Enviada per
BOMBERS DE CATALUNYA BOMBERS DE CATALUNYA
21.05.2020

Uneix-te a Osoigo

Ets polític i estàs interessat en participar a Osoigo?

Contacta amb nosaltres